Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 16, 2010

10-2010!!

Assalamualaikum~

Bulan 10, 2010 memang betul2 menguji aku mental mahupun fizikal.Aku redha, sebab takkan terjadinya sesuatu itu melainkan dengan kehendak DIA. Mungkin kita terlupa atau terleka hingga sesuatu peristiwa yg berlaku tu menjadi ikon 'Refresh' atau function F5 untuk menyegar dan menyedarkan keadaan.Yelah contohnya ada satu masa tu, kat mana-mana je lah, di mana waktu tu kita cam terleka+termangu+mengelamun, time tu seperti kita perhatikan sesuatu, fikiran melayang tanpa berkelip mata dalam jangkamasa yg agak panjang dan tiba-tiba ada manusia dari mana ntah jerit kat telinga sambil tepuk bahu...'HOI!!..menung panjang nampak...ingat kat sapa tuuuu...' tidakkah rasa mcm nak penampor je kan ..kan...ha, tp wktu tulah kita rasa segarrr dan sedarrr akan keadaan sekeliling..~=P..

Peristiwa yang berlaku ialah Bibah putih aku,EKsiden!! terCium lampu jalan, sambil meredah divider yg mmg merongakkan bumper depan dan membutakan headlamp kiri kete. Phew~~...Panik...sambil atas kepala aku RM beterbangan+chirping birds..uhuhuhuh....Hampeh!!!! Apapun, sekarang Bibah aku selamat di-make-up back to normal dan sedia berbakti pada tuannya yg kadang2 agak toink-toink sket bila memandu.FUllStop. =P

Aku dan S skrg tengah sibuk mencari rumah untuk disewa. Feveret spot di area Bukit Jalil sebab strategik, atau dalam erti kata lain, adil dari segi pembahagian jalan ke tempat kerja masing2...;P . S ke Subang dan aku ke Cyberjaya. Apapun yg penting, kerjasama! dan yang paling penting, TOLL-FREEEE....So far, ada 'lorong-lorong gelap' atau jalan belakang pintas yg tak perlu tol.Cuma sedikit kesabaran diperlukan untuk membiasakan diri dengan damn-Jamn~ Yelah, waktu dok di putrajaya, lagi 1o minit kul 9, aku masih boleh gerak dari rumah dengan kelajuan purata 100-110. Tapi andai kata dok di B.Jalil tuh, hmmm kena timing balik mileage dan yg sewaktu dengannya...


Dugaan fizikal, hmmmmmmmm aku dah mula rasa risau..apsal tak turun2 berat nieh!..berat aku dari dulu (since form 3!!) mesti kepala '6'...pernah sekali je kepala '5' itupun 57kg, time aku berpeluh terkejar-tonggek naik-turun tangga, kejar bas, pergi balik kerja waktu dok di Wangsa Maju 2 thn yg lepas..huhu..dan juga aku sanggup pergi-balik naik bas metro ke taman tasik titiwangsa pagi2 sabtu/ahad, semata2 nak jog!!gigih betul lah..ada suatu hari tu , HKL bukak booth buat pemeriksaan kesihatan percuma. Aku happy giler wktu tu bila misi tu kata, berat badan + ketinggian +kecergasan di tahap memuaskan. So pesan misi, sila kekalkan tahap kesihatan anda.Tak sia-sia aku naik bas gi jogging.:P
Tapi sekarang tidak lagih! B4 pose 63, during puasa 60, lepas puasa 63 balik!..camno nak selim -melim nih...isk isk...skrg ni aku pasrah je, last-minute workout (workout lah sgt!!)..alah, yang penting sihat udah! BP normal, paras gula normal, tu lagi penting... (emmm tp kan di saat2 genting camnie, slim tea berkesan kot.Huuu....perempuan...perempuan..~)

2 comments:

Sal Abdul Rahman said...

arghhhh di saat-saat akhir ni kin mmg weighing scale adalah nite mare!! sbb ape tau? kita tgh pk banyak sgt pastu sibuk sket kan..makan tak teratur suma..mmg susah nk turun la kin!! urghh mak aritu pon camtu la..padahal ari2 pas blk keje gi jogging ngn wan dalam sejam kt titiwamgsa. tapi bukan turun pon! huhuhuuuu ;p

sykn's said...

ye ke sal...degil benor lelemak ni kan...!! tensen nih...lagi nak diet lagi tu la perut nieh asyik munyikkkk jer..nak pasrah ke tak nih...hmmm...;P