Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 3, 2009

Pagi yang terang kini sudah HUJAN...

5:34 pm
Level 20 - Bangunan PERKIM -

Aku nak balik, tapi hujan sangat lebat. Di luar tingkap, KLCC dan menara KL pun tak mandang dek kerana kabus hujan yang sangat lebat.
Sejak dua menjak nie, hujan sangat lebat melanda KL juga di Pjaya and Cjaya. Tapi Jalan TUn Razak, harus lah tidak mengendahkan samada hujan sangat lebat ke atau tidak, kesibukan tetap melanda.

Tetiba ada kilatan cahaya putih di celah2 bangunan AMbank Insurance dan Hotel Grand Seasons. Cahaya kilat disusuli bunyi yang kuat. Aku teringat zaman hingusan , watu hujan2 mcm nie dngan kilat , org tua2 kata pertarungan antara iblis dan malaikat berlaku, dimana panahan kilat mengenai iblis maka terciptalah bunyi kilat dan guruh yang menggegarkan. Maka dengan itu menurut sumber yang aku sendiri pun tak sure, kalau dengar je bunyi kilat, baca surah al-Quraisy dengan kuat2 sekali expecially ayat yang terakhir. So aku ngan kema terjerit pekik baca surah tu kat tingkap rumah tanpa sebarang motif..astaghfirullah...jahilnya aku!isk isk..takpelah aku anggap itu sebagai latihan menghafal surah2 lazim.................

Petang yg gelap kini sudah cerah....la la..

so aku nak bersiap2 pulang...moga selamat sampai ke rumah..wokeh! daaaa...

salam~

No comments: